25 Nisan 2010 Pazar

GÜLEN YÜZLER ÖĞRENEN ZİHİNLER

EĞİTİMDE MİZAHIN GÜCÜ
Mizah hayatın komik ve güldürücü yanlarını ortaya çıkaran bir sanat dalıdır. Peki mizahı eğitimde kullanmanın amacı nedir? Mizah duygular ve hareket ile bağlantılıdır. Öğrenmeye giden yol da duygulardan geçer. Nasıl mı?
 Öğrenmenin ortaya çıkması için bilginin duygusal filtremizden geçmesi gerekir. Duygular arasında olumlu olumsuz bir bağ vardır.
 Adrenalin sadece stres tepkisini harekete geçirmez. Aynı zamanda bilgiyi uzun süre bellekte saklama potansiyeline sahiptir.
 Öğrencinin duygusal ilgisini çekecek her şey doğal olarak adrenalin sistemini de devreye sokacak ve belleği daha güçlü bir hale getirecektir.
Gelelim mizah ve gülmenin vücudumuzda meydana getirdiği değişikliklere. Mizah stres kaygı ve gerilimin yarattığı olumsuz duygusal sonuçları azaltırken; gülme acı toleransı ve acı eşiğini yükseltir. Mizah depresyon, yalnızlık ve öfke duygularını azaltır. Gülme, nefes alma ve solunumu düzeltir. Mizah ruh halini düzeltir. Gülme zihinsel işlevi geliştirir(dikkat, yaratıcılık ve bellek). Mizah özgüveni artırır, kendini güçlü hissetme duygusunu harekete geçirir. Gülme, yüz, karın, göğüs kaslarını çalıştırır, kasları gevşetir. Mizah ve gülme vücudumuz için bu kadar yararlıysa onları eğitimimizin bir parçası olarak kullanmak da kaçınılmaz oluyor.
Gördüğümüz gibi mizah ve gülme hem sağlığımız için hem de öğrenme fonksiyonu artırmak için çok önemli. Öyleyse mizahı hem kendi hayatımızda daha sağlıklı olmak için, hem de çocuklarımızı daha iyi eğitmek için mizah gücümüzü kullanalım. Gülelim güldürelim:)

Not: İzmir Işık Kent Eğitim Kampusunda düzenlenen 4. Ulusal Erken Çocukluk Eğitim Konferansında ki notlarıma dayanarak yazılmıştır. Daha detaylı bilgi almak için konuşmacı Mary Kay Morrison’n web sayfası: www. questforhumor.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder